jueves, 6 de agosto de 2015

Explicar la veritat amb una mentida

Juanito Piquete , 6 d'agost de 2015


Com molts treballadors al 1977,el meu anhel era pertanya a la organització llibertària que representava una opció revolucionària
i transformadora, la CNT, sindicat anarco-sindicalista i practicant de l'acció directa, sense pactes
amb el poder. Em vaig afiliar al carrer d'Avinyó, al Sindicat de la Metal·lúrgia, on vaig conèixer
a l'Enric, llavors crec que «Enrique Marcos» era com l'anomenava la gent de l'entorn.

Desprenia una certa «aureola», el seu llenguatge era segur, assertiu i bon comunicador.
La vaga de Gasolineres, la lluita aferrissada amb l'estat...
Desprès varen venir es Cas Scala, el cas Erat, etc...a la feina ens deien «terroristes» i el morts eren dels nostres...
La Campanya de l'Estat contra el Moviment Llibertari estava arribant al punt àlgid

En quant al procés de ruptura desprès del dramàtic V congrés a Madrid i la federació de una bona
part dels sindicats expulsats per el congrés, decideixen formar un altra CNT la anomenada
en un primer moment Congreso de València o Renovada , o la «escissió de los paralelos com era
anomenada per els Històrics que es quedan a la AIT. Es en aquest moment on potser estic mes a prop de l'Enric.
Jo havia «madurat» i reflexionat sobre el paper de la ortodòxia i heterodòxia
dins la família llibertària i aquí es on havia coincidència entre persones com en Marco i jo mateixa.

Ell seguia sent un referent llibertària, polèmic això si,però referent i excel·lent comunicador del qual
es podria aprendre, una de les coses que sempre m'ha agradat, escoltar a la gent mes gran que jo,
sobretot si aquesta gent tenia la vida i idees de l'Enric Marco.

Jo he de confessar que quan vaig assabentar-me de la seva militància a Amical Mauthausen em va
sorprendre perquè mai havíem parlat d'aquest tema, o jo al menys no recordava haver-ho fet.
O al menys que ell expliques i jo escoltes de la seva boca que havia estat a un camp de concentració.

Ens varem retrobar de sobte al carrer a Gramenet del Besòs, feia molts anys que no ens veiem ...ens varem abraçar.
Per mi va estar un moment emocionant. (Encara no havia fet les polèmiques declaracions)
Aixi i tot vaig pensar, l'Enric es un excel·lent orador i comunicador,segur que els es molt útil en la seva
tasca,no vaig pensar que calia haver estat en un camp d'extermini per poder explicar a la gent com historiador quina
es la veritat que altres podrien estar ocultant malgrat les aparences...Però sembla que la seva «mentida»
al respecte d'haver estat on mai hi va ser, i sobretot de la forma en que es desenvolupant els fets que el porten a fer les declaracions.

L'Acarnissament que es munta des de els Mèdia de l'estat i la Màfia Mèdia crec que es tan bèstia
que vaig sentir demanar-li si volia i podia fer-li una entrevista per un mitjà lliure i
llibertari, per un programa de reportatges monogràfics anomenat Voces Libertarias dins l'emissora
Radio Bronka, que estan penjats en aquest blog per qui vulgui escoltar-los. El motiu era obvi , la gent
te dret a dir la seva , ell també. Jo necessitava preguntar-li, perquè vas «mentir»....Necessitava saber
si una de les persones a qui sempre havia respectat podia seguir-la respectant ...O havia caigut per sempre?
He de dir que la meva sensació era agra-dolça amb l'experiència de haver -lo entrevistat durant 5 hores
en diverses sessions. Ara desprès de dos anys crec que va estar molt útil per confirmar dues coses:

Enric Marco va mentir per explicar una veritat: l'Extermini. L'entorn estalinista el va obligar a fer-ho
I que la dialèctica de que es o no ètic des de la hipocresia del poder es un exercici comú al genere humà,de la que no escapa ni la actualment anomenada «anti-casta» política.
Això no justifica cap mentida, però quina es que esta neta de «culpa» de totes les veus del retret ?
Crec que l'Enric conscient o inconscientment cercava reconeixement a una vida entregada a la llibertat i la revolució, en comptes d'això a rebut menyspreu,
humiliació, retrets ...Tot per una mentida ?... una mentida per explicar la veritat ...?

Salut i Anarquia !!!

Juanito Piquete , 6 d'agost de 2015

No hay comentarios:

Publicar un comentario